YouTube/Facebook Video

Intervjuer, föreläsningar och debatter genom åren.

Intervjuer

Inför God utan Gud om religion och moral, Humanisterna Kalmar, 2018-07-13:

Intervju om Commodore 64, Sveriges Radio 2016.

"Vi måste prata" med Emil Nilsén, 2021.

Föreläsningar

God utan Gud om religion och moral, Humanisterna Kalmar, 2018-07-13:

Ateism – en öppen föreläsning om gudstro, Humanisterna Kalmar, 2013-05-25:

Uttalande om rätten att slippa religion, med anledning av Mänskliga rättighetsdagarna i Örebro, 2020-10-20.

Debatter

Vad kan vi egentligen veta om den historiske Jesus? Debatt med Per Ewert, 2024-03-29. YouTube-kopia:

Vad kan man säga om gud? Debatt med Micael Grenholm, 2021-10-24:

Kan man tro på mirakel? Ett debatt mellan Micael Grenholm och Anders Hesselbom, uttag från Micaels live-sändning på Facebook, 2019-03-28:

Behöver vi Gud för att vara goda? Debatt mot Micael Grenholm, hösten 2018:

Kan en god, allsmäktig Gud tillåta ondska och lidande i världen?

Micael Grenholm (Svenska apologetiksällskapet) och Anders Hesselbom (Humanisterna) debatterar teodicéproblemet och Guds existens!

Den oredigerade inspelningen finns här: https://www.youtube.com/watch?v=1mK1CRCWHWk.

Flimmer Duo

I Sveriges bästa filmmagasin Flimmer Duo recenserar Henrik Andersson och jag obskyra filmer, främst från 1980-talet.

Flimmer Duo med Henrik Andersson och Anders Hesselbom.

Prenumerera på Flimmer Duo:

Följ mig på X (Twitter)

2026-06-06 11:36: Utvisning är inte ett straff, det är en skyddsåtgärd som kommer från en ambition att ha en befolkning som inte våldtar brukare av hemtjänst. https://x.com/MikailPNyuksel/status/2062623888492650695

2026-06-04 08:54: Nej Fredrik Furtenbach, skillnaden mellan 17,3 och 18,3 är inte en procent, det är fem procent. #PublicService

2026-06-03 18:51: Men herre jävlar, Sveriges Radio! Nu får ni ge er! https://x.com/abrahamson_h/status/2062168476924477709

2026-06-03 18:28: Är det ett par högerspöken, ett par libertarianer och ett par socialister? https://x.com/SeastedtInc/status/2062055072826110320

2026-06-01 18:03: Jag gillar verkligen inte JS, men väljer det för mindre rutiner, för att det är mångsidigt och har nära till mycket av det en dator kan göra idag. Skulle aldrig skriva ett stort program i JS, men gärna några specifika funktioner. När stora system ska byggas, är faktiskt C# det mest eleganta man kan tänka sig! Anders Hejlsbergs språk har alltid varit Gold Standard av sin tid. https://x.com/0xAbhiii/status/2061307877663690906

Om religion, politik och filosofi

Adressen till min officiella YouTube-kanal är https://www.youtube.com/c/VeckansHesselbom – prenumerera gärna!

Fler videos finns här: https://ahesselbom.se/youtube/veckanshesselbom/

RSS: https://ahesselbom.se/youtube/rss.xml

Tillbaka